Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Här är den nya byrån Anarchy & Order

Publicerad: 24 Mars 2015, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Efter ett förflutet på såväl retailbyrån Locomotiv som på Coca-Cola startar nu Magnus Nelsson Nordens första shopper marketing-byrå.


Ämnen i artikeln:

Xperience Group

Under det senaste halvåret har Magnus Nelsson tillhör Xperience Group, där han har utvecklat ett nytt affärsområden. Nu presenterar han byrån Anarchy & Order. Enligt pressmeddelandet är det Nordens första shopper marketing-byrå.

– Vår stora undersökning "Framtidens köpare" visar att bland ungdomar börjar i dag sex av tio sin köpprocess genom att söka information via mobilen. Nio av tio börjar med digitala informationskällor, säger Magnus Nelsson i ett pressmeddelande.

Shopper marketing betyder att byråns fokus bland annat kommer att ligga på kunders köpprocess. Det ska skapa en förståelse för hur kunder beter sig som konsumenter i olika kanaler.

– Shopper marketing är ett spännande område som har framtiden för sig. Det gäller att ha en helhetssyn på shoppern genom hela köpprocessen, såväl i digitala som fysiska kontaktpunkter, säger Magnus Nelsson och fortsätter:

– Både marknadsföringen och butiken i sig kommer att revolutioneras och mycket av den kompetens som behövs för att hjälpa till i denna omdaning finns i Xperience Group.

Anarchy & Order kommer, enligt ett pressmeddelande, att delägas av Magnus Nelsson och Xperience Group. Målsättningen är att Anarchy & Order ska bli en stor aktör i hela Norden.

 

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Xperience Group

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev