Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Här är de rödgrönas reklamfilm

Vilket tåg väljer du, undrar den rödgröna alliansen.

Martin Schori


Publicerad: 16 Augusti 2010, 08:07
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:42

Ämnen i artikeln:

MiljöpartietValet 2010VänsterpartietSocialdemokraternaRödgrönaTV4

I dag, måndag, presenterade de rödgröna sin reklamfilm som ska visas i TV4.

I filmen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån Svensson, ställer oppositionspartierna frågan om ”vilket tåg” som väljarna vill ta den 19 september.

Ett som är ”på väg mot ett modernt välfärdsland” och ett som är ”på väg åt ett annat” håll.

Filmen går från och med i dag, måndag, fram till valet.

– Vi vill säga att det finns tydliga skillnader i svensk politik. Med en rödgrön regering får du en modern politik som satsar på jobb, välfärd och klimat. Det står mot ett kallare Sverige, säger Karin Pettersson, Socialdemokraternas kommunikationschef.

SJ har fått mycket kritik under det senaste året. Varför väljer ni att symboliseras av tåg?

– Vi tycker att tåg är en bra symbol, de knyter ihop Sverige och de är en symbol för satsningar för infrastruktur. Sedan har vi en politik på att förbättra just satsningar på tåg och infrastruktur. Med vår politik kommer tågen att gå i tid.

Hur mycket lägger ni på kampanjen?

– Hela rödgröna går på knappt 13 miljoner med vi specificerar inte mer än så.

Filmen kompletteras med annonser i print, på webben och i kollektivtrafiken.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.