Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Här är Bisnodes nya identitet

Publicerad: 27 Maj 2013, 10:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:44

Bisnode håller just nu på med arbetet att samla alla sina varumärken under ett namn – Bisnode. Bakom den nya identiteten står Söderhavet.


Ämnen i artikeln:

Bisnode

Varumärken som Par, Direktmedia, Infotorg och Soliditet ska alltså samlas under ett och samma namn. Förändringen inleddes redan i december förra året och just nu rullar en europeisk kampanj framtagen av Ehrenstråhle.

Samtidigt passar Bisnode på att förnya sin identitet med hjälp av Söderhavet. Tillsammans med den digitala byrån Nansen står Söderhavet även bakom strategin i digitala och sociala medier, samt koncept och design av Bisnodes sajt.

Målet har, enligt ett pressmeddelande, varit en grafisk och modern känsla som ska fungera över hela Europa.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bisnode

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.