Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Här är Bauhaus julfilmer

För sin julkampanj inleder Bauhaus ett samarbete med Västerås-byrån Streamline I Prolounge.


Publicerad 2011-12-02 07:39
Uppdaterad 2015-12-06 14:48

Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:

För sitt tidigare manér, där byggkedjan parodiserade ”Äntligen Hemma”, togs kampanjen fram internt och Palladium stod för produktionen. Även den här gången har reklamidén tagits fram internt, men produktionen har tagits över av Streamline I Prolounge.

Det nya manéret blir en så kalla reklamsåpa där tittarna får följa paret Pär och Carina och deras två barn. I det första avsnittet planerar de julen tillsammans.

– Vi ville ha en folklig ton, det handlar mycket om att fånga vardagsögonblicken med glimten i ögat, och samtidigt få in Bauhaus i det sammanhanget. Mycket kretsar också kring den delade skärmen där man samtidigt kan se vad Pär och Carina tänker, säger Johan Saxne, markandschef på Bauhaus.

Nio epidsoder har spelats in hittills men Bauhaus reklamfamilj ska leva vidare också efter julen.

– Ja, det är det här vi kör på nu. Snart introducerar vi barnen i Bauhausfamiljen också.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/WkxkQIriVhY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>  

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.