Byråer
Här är 100-wattarens jury
Publicerad: 15 augusti 2018, 09:24
Uppdaterad: 15 augusti 2018, 09:59
Bild 1/2
Totalt 60 personer ska bedöma bidragen i reklamtävlingen 100-wattaren.
Juryns uppgift är att granska hur väl bidragen lyckats uppnå sina mål, men även se till den kreativa höjden.
De representanter för annonsörer som fått rollen som ordförande i de sex olika kategorierna är Johan Åhlén, Scandic, Christine Platon, Universal Sony Pictures Home Entertainment, Tobias Karlsson-Malmborg, Max Hamburgare, Diana Amini, H&M Foundation, Karl-Oskar Tjernström, Samsung och Sofia Brandberg, Delicato.
– Vi är stolta och glada över att så många duktiga och erfarna tar sig tid att sitta i juryn för 100-wattaren. Tävlingen är unik i sitt slag då den både ser till den kreativa höjden och den bevisade effekten. Vi hoppas juryn får många bidrag att bedöma och lyfta fram för att visa på vilket kreativt och effektivt reklamland Sverige är, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren hos Sveriges Annonsörer, i ett pressmeddelande.
100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer. Årets gala äger rum 29 november på Stockholms Stadshus.
Jury 100-wattaren 2018
Konsument Johan Åhlén (Ordförande), Brand Director, ScandicEmelie Gessner, Marknadschef, Byggmax Olivia Enquist, Marketing Director, Coca-Cola Linda Tylestedt, Marketing Manager, Electrolux Johan Östlund, Group CEO, McCann André Hindersson, CEO & Founder, Silver Maja Bredberg, PR Strateg, F&B Christina Kopp Ovrén, Account Director, MediaCom Daniel Eriksson, VD, AdOn Cecilia Perlind, Head of Brand & Communications, Kantar Sifo Företag Christine Platon (Ordförande), Marknadschef, Universal Sony Pictures Home EntertainmentHanna Riberdahl, Marknadsdirektör, K-rauta Johan Mångsén, Brand Manager, Saab AB Linda Wetterborg, Marknadschef, Telenor Niklas Gustafsson, Creative Director, Hilanders Carl-Fredrik af Sandeberg, Founder & CEO, Bold Emma Nilsson, General Manager & Brand Strategist, Graal Cecilia Taipale, Head of Digital, Carat Peter Arnesson, Grundare, Bizkit Havas Kostas Fotinopoulos, Account Manager, Ipsos Internationellt Tobias Karlsson-Malmborg (Ordförande), Marknadschef, Max HamburgareGabriella Goldman, Kommunikationsdirektör, LidlLinda Felicetti, Nordic Media Manager, Lantmännen CerealiaJohanna Andrén, vice Marknadschef, IKEA SverigeNick Christiansen, Copywriter, NORD DDBAlexander Elers, AD, M&C SaatchiJörgen Berglund, AD, VoltAlexandra Nyholm, COO & Client Service Director, PHD MediaEmma Thorp, CEO, ScreamKarin Nelsson, Partner, InizioIdeellt Diana Amini (Ordförande), Global Manager, H&M FoundationJohan Fernstedt, CMO, UnionenHanna Lidén, Marknadschef, Läkare Utan GränserLouise Karlander, Marknadschef, Plan InternationalJenny Kaiser, Business Director & Client Lead, Åkestam HolstLotta Cabrera Persson, Projektledare, FREDAGChristoffer Dymling, Copywriter & Creative Director, KINGIda Hellström, Digital Account Manager, StarcomFredrik Eriksson, Managing Director, OMDFredrik Kinge, CEO and Partner, ECI media managementLångsiktigt Karl-Oskar Tjernström (Ordförande), Marketing Director, SamsungPelle Lundh, Varumärkesstrateg, SkandiaThomas Kusoffsky, CEO, SmarteyesKarin Rosell, Head of Brand & Marketing, EonJoakim Landin, Group CEO, Garbergs Lotta Onajin, VD, Edelman Deportivo Kajsa Öijerholm, CEO, RBK Dan Lindgren, Nordic Content/Creative Lead, Group M Nordic Anne Mogensen Voss, Head of audience Insight, DDS Dentsu Data Services Peter Rosin, Senior Consultant, Demoskop Årets Nytänk Sofia Brandberg (Ordförande), Marknadschef, Delicato Karin Hellgren, Chef extern kommunikation, SBAB Mikaela Kaplan, Senior Brand Manager Identity & Design, ICA Catarina Arvén, Head of E-commerce, Thomas Cook/Ving Mattias Andersson, Partner, House of Friends Tobias Franzén, CEO, The Amazing Society Lamin Sonko, Client Director, Jung Relations Urban Hilding, CEO, IUM Daniel Montell, Head of Digital Strategy & Planning, Tre Kronor Media Gun Pettersson, Konsultchef/Seniorkonsult, Novus