Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Här är 100-wattarens jury

Totalt 60 personer ska bedöma bidragen i reklamtävlingen 100-wattaren.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 15 Augusti 2018, 09:24
Uppdaterad: 15 Augusti 2018, 09:59

Ämnen i artikeln:

100-wattarenSveriges Annonsörer

Bild 1/2  

Juryns uppgift är att granska hur väl bidragen lyckats uppnå sina mål, men även se till den kreativa höjden.

De representanter för annonsörer som fått rollen som ordförande i de sex olika kategorierna är Johan Åhlén, Scandic, Christine Platon, Universal Sony Pictures Home Entertainment, Tobias Karlsson-Malmborg, Max Hamburgare, Diana Amini, H&M Foundation, Karl-Oskar Tjernström, Samsung och Sofia Brandberg, Delicato.

– Vi är stolta och glada över att så många duktiga och erfarna tar sig tid att sitta i juryn för 100-wattaren. Tävlingen är unik i sitt slag då den både ser till den kreativa höjden och den bevisade effekten. Vi hoppas juryn får många bidrag att bedöma och lyfta fram för att visa på vilket kreativt och effektivt reklamland Sverige är, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren hos Sveriges Annonsörer, i ett pressmeddelande.

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer. Årets gala äger rum 29 november på Stockholms Stadshus.

Jury 100-wattaren 2018

Konsument                    Johan Åhlén (Ordförande), Brand Director, ScandicEmelie Gessner, Marknadschef, Byggmax                 Olivia Enquist, Marketing Director, Coca-Cola             Linda Tylestedt, Marketing Manager, Electrolux           Johan Östlund, Group CEO, McCann André Hindersson, CEO & Founder, Silver                 Maja Bredberg, PR Strateg, F&B           Christina Kopp Ovrén, Account Director, MediaCom   Daniel Eriksson, VD, AdOn                     Cecilia Perlind, Head of Brand & Communications, Kantar Sifo         Företag      Christine Platon (Ordförande), Marknadschef, Universal Sony Pictures Home EntertainmentHanna Riberdahl, Marknadsdirektör, K-rauta               Johan Mångsén, Brand Manager, Saab AB               Linda Wetterborg, Marknadschef, Telenor                   Niklas Gustafsson, Creative Director, Hilanders         Carl-Fredrik af Sandeberg, Founder & CEO, Bold       Emma Nilsson, General Manager & Brand Strategist, Graal             Cecilia Taipale, Head of Digital, Carat   Peter Arnesson, Grundare, Bizkit Havas                     Kostas Fotinopoulos, Account Manager, Ipsos            Internationellt               Tobias Karlsson-Malmborg (Ordförande), Marknadschef, Max HamburgareGabriella Goldman, Kommunikationsdirektör, LidlLinda Felicetti, Nordic Media Manager, Lantmännen CerealiaJohanna Andrén, vice Marknadschef, IKEA SverigeNick Christiansen, Copywriter, NORD DDBAlexander Elers, AD, M&C SaatchiJörgen Berglund, AD, VoltAlexandra Nyholm, COO & Client Service Director, PHD MediaEmma Thorp, CEO, ScreamKarin Nelsson, Partner, InizioIdeellt         Diana Amini (Ordförande), Global Manager, H&M FoundationJohan Fernstedt, CMO, UnionenHanna Lidén, Marknadschef, Läkare Utan GränserLouise Karlander, Marknadschef, Plan InternationalJenny Kaiser, Business Director & Client Lead, Åkestam HolstLotta Cabrera Persson, Projektledare, FREDAGChristoffer Dymling, Copywriter & Creative Director, KINGIda Hellström, Digital Account Manager, StarcomFredrik Eriksson, Managing Director, OMDFredrik Kinge, CEO and Partner, ECI media managementLångsiktigt                     Karl-Oskar Tjernström (Ordförande), Marketing Director, SamsungPelle Lundh, Varumärkesstrateg, SkandiaThomas Kusoffsky, CEO, SmarteyesKarin Rosell, Head of Brand & Marketing, EonJoakim Landin, Group CEO, Garbergs                       Lotta Onajin, VD, Edelman Deportivo     Kajsa Öijerholm, CEO, RBK                                         Dan Lindgren, Nordic Content/Creative Lead, Group M Nordic                               Anne Mogensen Voss, Head of audience Insight, DDS Dentsu Data Services     Peter Rosin, Senior Consultant, Demoskop                                       Årets Nytänk                   Sofia Brandberg (Ordförande), Marknadschef, Delicato                                         Karin Hellgren, Chef extern kommunikation, SBAB                           Mikaela Kaplan, Senior Brand Manager Identity & Design, ICA                             Catarina Arvén, Head of E-commerce, Thomas Cook/Ving               Mattias Andersson, Partner, House of Friends             Tobias Franzén, CEO, The Amazing Society             Lamin Sonko, Client Director, Jung Relations                                     Urban Hilding, CEO, IUM                       Daniel Montell, Head of Digital Strategy & Planning, Tre Kronor Media                   Gun Pettersson, Konsultchef/Seniorkonsult, Novus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.