Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Hans Burbidge blir ny vice vd för Group M

Som nytillsatt vice vd i Group M ska Hans Burbidge utveckla nätverkets erbjudande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Maj 2015, 07:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:01

Ämnen i artikeln:

Group M

Hans Burbidge blir ny vice vd för mediebyrånätverket Group M. Där kommer han att ansvara för bland annat trading och affärsutveckling.

– Det här känns jättespännande att få vara med och utveckla det här och jag kommer att ansvara för många delar på företaget, säger Hans Burbidge till Dagens Media.

Hans Burbidge har tidigare varit tradingansvarig på Group M och i och med hans tillträde ska nätverket öka sitt fokus av utveckling av talanger, teknologi och data.

– Vi har väldigt ambitiösa planer att utveckla vårt erbjudande som grupp och det kräver att vi stärker vårt lokala ledarskap. Skapandet av denna roll kommer göra oss än mer snabbrörliga och vi kommer kunna attrahera bättre talanger till gruppen. Hans är den perfekta profilen för jobbet, säger Jonas Hemmingsen, nordisk vd för GroupM, i ett pressmeddelande.

Group M består av byråerna Mediacom, Mindshare, MEC, Maxus, Quisma och Xaxis.

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.