Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Handelsbanken ute i pitch

Publicerad: 3 Maj 2011, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Handelsbanken har inlett en pitch efter två års samarbete med Ogilvy, kan dagensmedia.se berätta.


Handelsbanken har varit en ganska sparsam reklamköpare bland de svenska bankerna, men de har varit aktiva på pitchsidan på senare år.

För två år sedan valde banken att inleda samarbete med Ogilvy efter en pitch som leddes byråvalskonsulten Max Apéria och förra varumärkeschefen Annika Zervens. Nu är banken ute i pitch igen och enligt uppgifter projektleder Max Apéria även denna gång.

Karin Askell, koncernansvarig för varumärke på Handelsbanken, håller i upphandlingen men är hemlighetsfull.

– Jag kan bekräfta att vi är ute i en pitch. Vi har briefat byråer, men sen vill inte jag säga något som kan störa den här processen. Byråerna har den information de behöver, säger hon till dagensmedia.se.

Karin Askell vill inte säga vilka, eller hur många, byråer som har bjudits in. Heller inte vilka typer av kommunikationsbyråer som Handelsbanken söker.

– Det är ett antal byråer som har tackat ja att vara med i pitchen, vilket vi är glada för, säger hon.

Varför gör ni den här pitchen, har några förutsättningar förändrats?

– Återigen, i det här läget vill jag inte gå in på fler detaljer.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.