Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Han är årets dm-personlighet

Publicerad: 24 Mars 2011, 10:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

En e-handlare som ”pekat ut den direkta framtiden” blir årets branschpersonlighet inom direktmarknadsföring.


Utmärkelsen årets branschpersonlighet är ett relativt nytt pris på Guldnyckeln – Sveriges mest prestigefulla tävling för direktmarknadsföring.

– Detta pris instiftades för att vi i Swedmas styrelse ska kunna belöna någon, oavsett var man har jobbat, som arbetat framgångsrikt med direktmarknadsföring, säger PA Prabert, ordförande i Swedma.

Och i år går priset till Mikael Olander, vd och koncernchef för e-handelsbolaget Cdon Group. Han belönas ”för att ha visat att det går att bygga en framgångskoncern i miljardklassen med hjälp av modellen inom direktmarknadsföring” och för att han ”stått upp som stolt e-handlare och pekat framåt mot den direkta framtiden”.

Mikael Olander kunde själv inte delta vid prisutdelningen som skedde vid lunchtid på Guldnyckeln på Annexet i Stockholm.

– Mikael hälsar att han är extremt stolt över denna utmärkelse. Vi brinner för e-handeln och vi vill tacka Swedmas styrelse för att de uppmärksammar e-handel, sade Mikael Olanders kollega som tog emot priset i hans ställe.

Juryns motivering lyder:

"För att ha visat att det går att bygga en framgångs koncern i miljard klassen i Norden på den direkta modellen inom marknadsföring. Detta med en mix av beprövade direkthandels metoder såväl som med nya, digitalt och socialt. I alla sammanhang under året som Mikael synts, och det är många, har han stått upp som stolt e-handlare och pekat framåt mot den direkta framtiden för försäljning och kommunikation.  Han fick avsluta 2010 med att ringa i börsklockan och en kurs uppåt. Nu ringer vi in honom i direktmarknadsföringens historia som SWEDMA och Guldnyckelns branschpersonlighet 2010."

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.