Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

H&M ut i mediebyråpitch

UPPDATERAD. H&M har inlett en mediebyråpitch, enligt Dagens Medias källor. Det innebär att IUM kan tappa uppdraget.


Publicerad 2016-02-16 09:29
Uppdaterad 2016-02-17 07:09

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Klädjätten H&M går ut i en mediebyråpitch på den svenska marknaden, erfar Dagens Media.

H&M jobbar idag med IUM, som därmed alltså riskerar att tappa uppdraget.

H&M:s marknadschef i Sverige, Gabriella Mangell, bekräftar att klädjätten gått ut i pitch:

"Vi är jättenöjda med samarbetet med IUM som vi har haft sedan 2005. Pitchen är en del av en rutin som vi genomför med jämna mellanrum. Då pitcharbetet precis är påbörjat så kan vi inte gå in mer i detalj kring processen. Vi ser fram emot att kunna återkomma med mer information längre fram", skriver hon i ett mejl till Dagens Media.

Urban Hilding, vd på IUM, hänvisar till ett konfidentialitetsavtal och vill därför inte ge någon kommentar.

Senast H&M såg över sitt mediebyråsamarbete var hösten 2011. Då fick IUM förnyat förtroende.

Förra året köpte H&M medieutrymme för 230 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.