Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

H&M behåller IUM

Initiative Universals konsulter kan andas ut under julhelgen. Storannonsören – och mångårige partern – H&M väljer att förlänga sitt samarbete, kan dagensmedia.se berätta.

Martin Schori


Publicerad: 23 December 2011, 09:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:37

Ämnen i artikeln:

H MInitiative UniversalIUM

Det var i oktober som dagensmedia.se kunde avslöja att H&M ser över sitt samarbete med IUM.

– Vi är uppe i en upphandling med ett antal byråer, men det behöver inte innebära att vi byter byrå, sa Sofia Jegerborn, marknadschef för H&M.

Fem byråer ska ha slagits om uppdraget – men H&M väljer att förlänga istället för att byta ut.

Sofia Jegerborn bekräftar uppgifterna i ett mejl till dagensmedia.se.

– Det stämmer att vi fortsätter vårt samarbete med IUM, skriver hon.

Uppdraget gäller enbart den svenska marknaden. H&M köpte medieutrymme för 186 miljoner brutto kronor under 2010, enligt Sifo reklammätningar.

Ämnen i artikeln:

H MInitiative UniversalIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.