Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Gyro ökar resultatet

Reklambyrån Gyro ökade under fjolåret rörelseresultatet från 114 000 till 849 000 kronor.


Publicerad 2012-08-06 10:23
Uppdaterad 2015-12-06 14:15

Ämnen i artikeln:

Gyro

Dela artikeln:

Samtidigt som Gyros röresleresultat ökade minskade dock byråns nettoomsättning något från 59,6 miljoner kronor 2010 till 59,1 miljoner 2011. Gyro minskade sina totala kostnader från 59,5 miljoner 2010 till 58,3 miljoner 2011.

Gyros vd, Claës af Burén, säger att anledningen till byråns ökade marginaler ligger i en bättre konjunktur och ett brett förbättringsarbete:

- Vi har fått ett antal nya kunder och fördjupat redan befintliga samarbeten. Det känns bra att vi har förbättrat oss på alla punkter. Samtidigt vore det förvånande om vi inte hade ökat med tanke på förhållandena under 2009 och 2010.

Hur resultatet för 2012 ser ut vill Claës af Burén inte avslöja men han förhåller sig optimistisk.

- Hur det här året går avgörs av hur hösten utvecklar sig men jag är försiktigt positiv. Vi arbetar efter målsättningen att vara den optimala byrån år 2013, säger Claës af Burén.

I maj kunde dagensmedia.se avslöja att Gyro stämts av den tidigare kunden Ledarna. Gyro krävs på drygt 1,3 miljoner kronor i skadestånd efter den omdiskuterade kampanj där de använt sig av privatpersoners namn utan att fråga om lov. I sin årsredovisning skriver byrån att man bedömer sannolikheten för fällande dom som ”mycket låg”.

Fredrik Hammarbäck

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.