Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Gunnar Gidefeldt blir vd

Publicerad: 28 Mars 2012, 09:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

TV4-Gruppens förra kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt blir vd för analysföretaget Blue Carrot (tidigare NMA), kan dagensmedia.se berätta. Han ersätter Karolina Roslund, som tar över som förlagschef på LRF Media.


Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Gunnar Gidefeldt lämnade TV4-Gruppen vid årsskiftet, efter meningsskiljaktigheter med den nye TV4-vd:n Casten Almqvist om hur kommunikationsarbetet ska organiseras.

Nu står det klart att han blir vd för Blue Carrot, ett analysföretag inom kommunikation och varumärken.

– Jag har haft några erbjudanden som jag funderat kring. Blue Carrot var intressanta eftersom jag har jobbat mycket med dem under min tid på TV4 och har upplevt dem som väldigt professionella, säger Gunnar Gidefeldt till dagensmedia.se.

Hur tycker du att Blue Carrots erbjudande står sig på marknaden, jämfört med konkurrenterna?

– Det är svårt för mig att i det här läget uttala mig om konkurrenterna, men i den här branschen är det viktigt att kunna vissa upp ett track record, att man har jobbat under lång tid och har en djup databas med statistik. Det har Blue Carrot.

Vad vill du åstadkomma på företaget?

– Först och främst ska jag sätta mig in i allt, träffa kunder och medarbetare. Det ser jag fram emot, men de förväntningar jag vet finns på mig är att jag ska ta med mig de kunskaper jag har inom ledningsarbete och varumärkesstrategi. 

Du tillträder den 1 april, hur känns det?

– Pirrigt och spännande.

Ulrich Boyer, styrelseordförande Blue Carrot säger:

– Rekryteringen av Gunnar Gidefeldt är mycket bra för Blue Carrot. Gunnar har stor erfarenhet av att jobba strategiskt med varumärkesfrågor. Han kommer att ta över stafettpinnen efter Karolina och fortsätta det arbete hon lagt grunden för.

Den avgående vd:n, Karolina Roslund, tillträder på LRF Media den 7 maj. Hennes uppdrag blir att utveckla förlagets magasinportfölj och identifiera tillväxtmöjligheter.

– Vi är mycket glada att vi kan knyta Karolina till oss. Hon har en gedigen erfarenhet från magasinsbranschen och har dessutom den breda kunskap om varumärkesvård som kommer att ha en allt större betydelse i en bransch där konkurrensen blir allt tuffare, säger LRF Medias vd Ruben Jacobsson, i ett pressmeddelande.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

TV4-gruppen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.