Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Gullers Grupp köper Sargasso

Gullers Grupp förvärvar Grayling-avhopparna Nina Nygaards och Torbjörn Runviks byrå Sargasso Kommunikation.

Dante Thomsen


Publicerad: 12 Mars 2014, 08:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:45

Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

I juni 2012 valde Nina Nygaard och Torbjörn Runvik, senior konsult respektive kreativ chef, att lämna pr-byrån Grayling för att starta den egna byrån Sargasso Kommunikation.

Nu köps bolaget upp av Gullers Grupp och i samband med detta blir Nina Nygaard och Torbjörn Runvik delägare i Gullers Grupp.

– Gullers Grupp befinner sig på en resa som känns otroligt intressant. Det är som att gå från svartvitt till färg och det finns en otrolig utvecklingspotential med komplexitet i uppdragen både från privat och offentlig sektor. De blev ju också utsedda till Årets Byrå så det var helt enkelt lite svårt att tacka nej, säger Nina Nygaard till Dagens Media.

Vad kan ni erbjuda dem?

– Vi har ett tydligt driv och affärsfokus och både jag och Torbjörn har jobbat länge och brett med pr och kommunikation. Jag tror också att vi kan bidra med rätt mycket på varumärkessidan, säger hon och fortsätter:

– Jag och Annika (Sjöberg, Gullers Grupps vd, reds anm.) har också en lång historia. På 90-talet var vi båda delägare i ett bolag som Gullers Grupp köpte. Nu är cirkeln sluten.

Under 2012 omsatte Sargasso Kommunikation drygt 1,2 miljoner kronor medan resultatet landade på 211 000 kronor.

Något bokslut för 2013 är ännu inte klart.

– Men vi kommer att omsätta runt 3-4 miljoner.

Har ni klart med något resultat?

– Nej vi har faktiskt inte räknat ihop allting ännu så det finns inga siffror.

Hur mycket pengar får ni av Gullers Grupp?

– Det vill jag inte säga. Men vi blir delägare och känner oss nöjda med det.

Samgåendet mellan Gullers Grupp och Sargasso Kommunikation börjar gälla den 1 april.

Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.