Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Guld till Ingo och Lidl

Publicerad: 20 april 2016, 19:05
Uppdaterad: 20 april 2016, 20:17

Restaurangen ”Le Bon” resulterar i ett guldägg för Lidl och reklambyrån Ingo i Event.

Ämnen i artikeln:

GuldäggetIngo

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Lidl förvandlade Annexet i Stockholm till en replika av Blå Hallen och bjöd den i december 1300 personer på dagligvarukedjans egen Nobelbankett. Eventet livesändes bland annat under reklampauserna i TV4 och bevakades av en rad medier. Liksom med den tidigare uppmärksammade restaurangen Dill så var syftet att visa att Lidls varor står för kvalitet.

Motiveringen till vinsten lyder: ”Många riktigt bra idéer dör långt före juryrummen för att de inte togs hela vägen. Först när kundens utmaning kopplas till en riktigt hög ambition, och hantverket tillåts följa med, så händer något enastående. Ibland till och med ett event som inte står självaste Nobelfesten efter.”

VINNARE EVENT

Guldägg:           ”Lidl – Le Bon”/ Lidl/ Ingo

Silverägg:          ”805 Million Names”/ UN World Food Programme/ Forsman & Bodenfors

Diplom:             “An Album From the Deep Wild Woods”/ John Moose/ Marcus Sjögren

                         “Frantzéns provhytt”/ NK/ Garbergs

                         “Lyrik på buss 73”/ Vattenfall/ DDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev