Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Guld till Ingo och Lidl

Publicerad: 20 April 2016, 19:05
Uppdaterad: 20 April 2016, 20:17

Restaurangen ”Le Bon” resulterar i ett guldägg för Lidl och reklambyrån Ingo i Event.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetIngo

Lidl förvandlade Annexet i Stockholm till en replika av Blå Hallen och bjöd den i december 1300 personer på dagligvarukedjans egen Nobelbankett. Eventet livesändes bland annat under reklampauserna i TV4 och bevakades av en rad medier. Liksom med den tidigare uppmärksammade restaurangen Dill så var syftet att visa att Lidls varor står för kvalitet.

Motiveringen till vinsten lyder: ”Många riktigt bra idéer dör långt före juryrummen för att de inte togs hela vägen. Först när kundens utmaning kopplas till en riktigt hög ambition, och hantverket tillåts följa med, så händer något enastående. Ibland till och med ett event som inte står självaste Nobelfesten efter.”

VINNARE EVENT

Guldägg:           ”Lidl – Le Bon”/ Lidl/ Ingo

Silverägg:          ”805 Million Names”/ UN World Food Programme/ Forsman & Bodenfors

Diplom:             “An Album From the Deep Wild Woods”/ John Moose/ Marcus Sjögren

                         “Frantzéns provhytt”/ NK/ Garbergs

                         “Lyrik på buss 73”/ Vattenfall/ DDB Stockholm

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GuldäggetIngo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.