Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 29 juni 2015, 10:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56
Forsman & Bodenfors vinner ett guld i Branded Content & Innovation.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsForsman & Bodenfors vinner guldet för Zlatan-kampanjen ”805 million names” för FN:s livsmedelsprogram.
Dessutom prisas Garbergs och ANR BBDO.
Garbergs vinner ett silver för onlinespelet ”First Person Lover” för Björn Borg. ANR BBDO prisas med ett brons för Umeå Energis ”Living with Lag”
Totalt delades 63 lejon ut i Branded Content & Entertainment.
Grand Prix gick till Clemenger BBDO Wellington och kampanjen ”Tinnyvision” för NZ Transport Agency.
Samtliga svenska lejon
Forsman & Bodenfors ”805 millions names” UN World Food Programme, New Land, Iconoclast GULD
Garbergs ”First Person Lover” Björn Borg, SILVER
ANR BBDO ”Living with Lag” Umeå Energi/Ume.net, Stopp/Family, Hard Hat BRONS
Kolla in alla vinnare i dokumentet här uppe till höger.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions