Gå direkt till textinnehållet

Guld till FamiljenPangea i Identitetsdesign

SL:s skyltar i färg tar hem guldägget i Identitetsdesign åt FamiljenPangea.

FamiljenPangea vinner guldägget i Identitetsdesign för Trafikförvaltningen och SL:s "SL Visuell Identitet". Vinsten grundar sig på de skyltar i färg som leder människor rätt i SL:s trafik.

Motiveringen till vinsten lyder: "Det är inte alltid vi tänker på dem. Objekten som omger oss Pennan, datorn eller tidningen du läser. Världsliga ting, när allt kommer omkring. Färg och form. Snyggt och fult. Design kan vara så mycket. Årets guldägg i identitetsdesign visar vägen till en annan plats. Där design är blodigt allvar. Där rätt måste vara rätt. Där fel är fel, och inte får finnas. Där estetik möter funktion. Där design möter tusentals. Varje dag. Med varsam hand leder ni oss i folkvimlet. Ni gör vår resa till arbetet vackrare. Ni gör turistens dag enklare. Ni sätter fingret på vad vår disciplin handlar om. Ni sätter Stockholm och Sverige på kartan."

VINNARE IDENTITETSDESIGN

Guldägg:            "SL Visuell Identitet"/ Trafikförvaltningen, SL/FamiljenPangea

Silverägg:           "Brev till min kära"/ Lennart Grebelius, Sätila, Marie Arvinius, Orfeus Publishing/ Forsman & Bodenfors

                          "A-TO-B"/ Venue Retail Group/ Stockholm Design Lab

Diplom:              "Systembolaget"/ Systembolaget/ BAS

                          "Designtorget - Ny identitet"/ Designtorget/ Kurppa Hosk

                          "Tidningshuset"/ Tidningshuset/ Bold

                          "Global Change Award/ H&M Conscious Foundation/ DDB Stockholm

                          "bfresh"/ Ahold USA (Fresh Formats)/ BLINK

                       "805 Million Names"/ United Nations World Food Programme/ Forsman & Bodenfors

Publicerad 2016-04-20 19.44Uppdaterad 2016-04-21 12.34

Dela artikeln: