Group M snor chef från OMD

Hans Burbidge är ny head of trading på Group M. Han kommer närmast från OMD.

På OMD har Hans Burbidge bland annat varit kundansvarig för McDonalds och Media Markt. Tidigare har han bland annat varit tv-chef på OMD och trading director på Omnicom Media Group.

Nu går han alltså till Group M, där han får titeln head of trading. Därmed får han ett helhetsansvar för koncernens medieinvesteringar som uppgår till sex miljarder kronor.

– Vi är riktigt förväntansfulla över att Hans har valt att ansluta till koncernen. Han har en perfekt bakgrund för rollen och delar vår ambition kring att bygga ett ännu starkare avtryck för Group M i denna snabbföränderliga medievärld, säger mediebyrånätverkets nordiske vd Jonas Hemmingsen i ett pressmeddelande.

Hans Burbidge tillträder den 1 april.

I Group M:s nätverk ingår byråer som Mediacom, Mindshare och Mec. Under 2012 omsatte Group M totalt 5,8 miljarder kronor enligt nätverkets egna uppgifter.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-02-03 14.47Uppdaterad 2015-12-06 12.49

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: