Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Gröna Lund satsar på mat med Abby Priest

Publicerad: 14 April 2016, 07:52
Uppdaterad: 14 April 2016, 08:00

Mats Ryd, delägare Abby Priest, Jonas Dahlbom, kulinarisk ledare Gröna Lund och Annika Troselius, informationschef Gröna Lund.

Maten står i centrum av pr-uppdraget för årets attraktion på Gröna Lund. "Ett höjdaruppdrag", säger Mats Ryd, delägare på Abby Priest.


Ämnen i artikeln:

Abby priestGröna Lund

Inför premiären den 23 april har Abby Priest fått pr-uppdraget för årets attraktion på Gröna Lund – som består av en matupplevelse. Satsningen sker i samarbete med kocken Jonas Dahlbom som är ny kulinarisk ledare på Gröna Lund.

Jonas Dahlbom har tidigare vunnit Årets Kock i Sverige och kommit fyra i världens främsta mattävling Bocuse D’or, och har utvecklat två av restaurangerna som ingår i satsningen: Fiesta Taqueria & Bar samt Hekto BBQ.

– Det är helt otroligt att få jobba med Gröna Lund och en av landets främsta kockar samtidigt. Personalen på Gröna Lund är en stor familj som man bara vill vara en del av. Att få marknadsföra nya restauranger, signerade Jonas Dahlbom, som riktar sig till hundratusentals nöjeslystna stockholmare och turister är ett höjdaruppdrag, säger Mats Ryd, delägare på Abby Priest, i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen består av Mats Ryd som kundansvarig, Sofie Gustafsson som projektledare och pr-konsult samt Philip Hördegård som pr-konsult.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Abby priestGröna Lund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.