Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Gröna Lund och Kolmården till Bizkit Havas

Publicerad: 21 Januari 2016, 09:07
Uppdaterad: 21 Januari 2016, 10:09

Kolmården och Gröna Lund lägger sina medieköp hos Bizkit Havas – Vizeum tappar uppdrag.


Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Kolmården jobbade fram till säsongen 2015 med reklambyrån Søder. När Kolmården valde att byta byrå till Jung von Matt minskade både omsättning och resultat markant för Søder – vilket säger en del om storleken på kontot.

Gröna Lund har i många år samarbetat med reklambyrån Pool, som tagit fram många prisbelönta kampanjer för nöjesparken.

På mediebyråsidan har ägaren Parks and resorts jobbat med Vizeum. För Gröna Lunds del handlar det om ett samarbete med Vizeum som inleddes redan 2004.

Men i slutet på förra året valde Kolmården och Gröna Lund att inleda en mediebyråpitch. Nu kan Dagens Media berätta att Bizkit Havas kammar hem de båda uppdragen.

– Det ska bli skitkul att börja jobba ihop med dem. Det är två stora varumärken som slåss på en marknad som växer. De kommer att ligga på hög prioritet i vår verksamhet, säger Johan Eidmann, vd för Bizkit Havas till Dagens Media.

Bizkit Havas ska ansvara för medieköp och byrån kommer även att vara involverade i strategiarbetet som ska resultera i fler besökare till nöjesparkerna.

På byrån blir Therese Andersson ansvarig projektledare.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gröna Lund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.