Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Grohe väljer Vinter

Publicerad: 21 Februari 2018, 08:00
Uppdaterad: 21 Februari 2018, 08:11

Ronny Olovsson, partner och pr-strateg på Vinter, Johan Kling, country manager Sweden på Grohe, Caroline Holmgren, marketing manager Sweden på Grohe, Helén Fagerström, projektledare på Vinter, och Fredrik Karlsson, varumärkesstrateg på Vinter.

Grohe trappar upp sin Sverigeexpansion, då får byrån Vinter uppdraget att marknadsföra.


Ämnen i artikeln:

Vinter

För ett år sedan byggde det tyska företaget Grohe, en leverantör inom sanitetslösningar, upp en bas i Stockholm, och nu vill företaget stärka upp sin produktlansering i Sverige.

– Vi har tagit första steget att bygga en stark lokal organisation och nu behöver vi öka takten i vår kommunikation ut mot slutkunderna, säger Johan Kling, Sverigechef på Grohe, i ett pressmeddelande.

Uppdraget att sköta företagets marknadsföring har tilldelats byrån Vinter.

– Vi vill ha en byrå som kan leverera lika starkt inom traditionell reklam som inom pr och sociala medier. Där är Vinter det klockrena valet för oss. Vinter kan erbjuda en bra helhetslösning och visar via sina kundcase att man kan leverera bra action i alla kanaler som verkligen ger effekt. kommenterar Caroline Holmgren, marketing manager för Grohe i Sverige.

Ronny Olovsson, pr-strateg på Vinter:

– Vi älskar kommunikativa utmaningar och kunder som vill förändra och förflytta sitt varumärke. Här finns det en stark vilja och starka innovationer i grunden och det gör uppdraget väldigt spännande. Vi är väldigt tacksamma för att vi fått förtroendet, säger han i en kommentar.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.