Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Greenhill Relations startar dotterbyrå

Publicerad: 6 mars 2014, 05:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

Pr-byrån lanserar livsstils- och konsumentbyrån Woody Greenhill.


Lanseringen av den nya byrån sker i samarbete med Woody Relatives.

Woody Greenhill kommer att specialisera sig på att skapa medienärvaro, bygga ambassadörskap och producera innehåll i digitala mediekanaler för konsumentvarumärken.

I praktiken innebär det att byrån kommer att arbeta med snabbfotade digitala pr-arbeten, kombinerat med analoga varumärkesupplevelser.

Målet att skapa engagemang för ett varumärke i rätt målgrup.

Dotterbyrån är döpt efter Marit Woody, tidigare konsult på Greenhill Relations, som även blir byråns ansikte utåt.

Under de senaste åren har hon bland annat arbetat som ansvarig för sociala medier och digitala kanaler på Patriksson Communication.

Marit Woody ser fram emot det nya uppdraget.

– Greenhill Relations är väldigt snabbfotade. De lyssnar på omvärlden och arbetar väldigt bra digitalt, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Med Woody Greenhill vill vi anamma det arbetssättet och föra in det i jobbet med livsstils- och konsumentkunder. Det känns verkligen som att det finns utrymme för den typen av insatser.

Pär Ullrich

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.