Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Great Works ska få riskkapitalet att prata

Publicerad: 4 Juni 2013, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Riskkapitalbolaget Altor ska börja kommunicera med syftet att visa att man faktiskt gör nytta. Bakom kommunikationskonceptet står byrån Great Works.


Ämnen i artikeln:

Great Works

Riskkapitalbolag har varit alldeles för dåliga på att prata om sig själva. Det anser riskkapitalbolaget Altor, som nu sjösätter en ny kommunikationsstrategi med sajten altor.com som nav.

– Att kommunicera har inte varit en av den här branschens styrkor, det är något vi vill ändra på. På grund av vår oförmåga att kommunicera, finns det förutfattade meningar om vad riskkapital är och hur det verkar, som inte stämmer. Vi ser den nya sajten som en central punkt i att visa vad vi verkligen bidrar med inom riskkapital i allmänhet och Altor i synnerhet, säger Altors informationschef Tor Krusell i ett pressmeddelande.

Sajten samt den nya digitala strategin har tagits fram av Great Works och bygger på öppenhet och transparens.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Great Works

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.