Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Grayling kan tappa Västtrafik

Västtrafik, som ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland, upphandlar ny pr-byrå.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 30 September 2014, 07:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:27

Ämnen i artikeln:

Västtrafik

Syftet med upphandlingen är att hitta en pr-byrå som kan utveckla kommunikationen både internt och externt. Trafiken som Västtrafik ansvarar för omfattar 2 200 bussar, tåg spårvagnar, taxibilar, färjor och 22 000 hållplatser i Västsverige.

– Vi söker en kommunikationsstrategisk partner som kan hjälpa oss med pr-aktiviteter. Västtrafik är ett intressant företag både för resenärer i allmänhet och för media, säger Lena Jovén, chef för stabskommunikation på Västtrafik, till Dagens Media.

– Vi är väldigt mediebevakade eftersom vi har en verksamhet som berör många. Det är vi vana vid men det är bra att ha ett bollplank utanför väggarna som kan hjälpa oss att dra upp strategiska riktlinjer för hur vi ska kommunicera, säger Lena Jovén, chef för stabskommunikation på Västtrafik, till Dagens Media.

I dag är det Grayling som har uppdraget, som de nu riskerar att tappa.

– Vi har haft ett samarbete med Grayling men det avtalet löper ut, säger Lena Jovén.

Avtalet är värt runt en miljon kronor per år. Västtrafik uppskattar att uppdragets omfattning i tid är 1200-1500 timmar per år.

Avtalet gäller i tre år med chans till förlängning ett år. Sista dagen att lämna in anbud är fredagen den 7 november.

Forsman & Bodenfors är Västtrafiks reklambyrå.

Ämnen i artikeln:

Västtrafik

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.