Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Gravity4 köper Euro Ads

Publicerad: 15 September 2015, 09:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Gravity4 köper upp Euro Ads, uppger bolaget.


Amerikanska Gravity4 vill tävla mot jättar som Adobe och Oracle, och har tidigare köpt den svenska annonsplattformen Adx Search.

Under våren budade Gravity4, under märkliga former, på Tradedoubler. Man fick även nobben av Rocket Fuel, som bedömde att Gravity 4:s bud inte var trovärdigt.

Nu uppger Gravity4 att bolaget har slutfört ett förvärv av Euro Ads.

– Vi tittar även på andra företag och planerar fler förvärv det närmaste året i Skandinavien, säger Mikael A Pettersson, Norden-chef för Gravity4, till Dagens Media.

Euro Ads beskriver sig själva som ett ”nordiskt företag som arbetar med prestationsbaserad onlinemarknadsföring”. Bolaget har närvaro i Danmark, Sverige, Finland, Norge och Spanien.

Euro Ads svenska bolag, ”Euroads Sweden”, ökade omsättningen till 55,9 (48,5) miljoner kronor under 2014. Rörelseresultatet landade på -0,4 (3,4) miljoner kronor. Det svenska bolaget hade 6 (4) anställda.

Euro Ads erbjudande ska nu integreras i Gravity4:s ”marketing cloud”.

Köpeskillingen är delvis kontant och består dessutom av aktier i Gravity4. Den totala köpeskillingen uppges landa på över tio miljoner dollar.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.