Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Grand Prix till DDB

Publicerad: 30 november 2011, 14:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

Ikväll presenteras de vinnande bidragen i reklamtävlingen Eurobest. Dagensmedia.se kan dock redan nu avslöja att DDB Stockholm tar hem ett Grand prix.


Förra året var DDB den mest prisade svenska byrån i Eurobest, tävlingen som brukar beskrivas som "Reklam-EM". Bland annat fick DDB ett Grand prix för reklamsuccén "Rolighetsteorin".

I år upprepar DDB framgången, erfar dagensmedia.se. Byrån vinner enligt uppgift ett Grand prix i kategorin Utomhus – för kampanjen "The winter adjusted offer". Även denna gång heter kunden Volkswagen. Produktionsbolag är It's Showtime.

När dagensmedia.se når Magnus Jacobsson, kreativ chef på DDB, ber han att få återkomma.

– Man får se hur det går, skriver han senare i ett mejl.

Kampanjen tilldelades tidigare i år ett brons i kategorin Cyber i Cannes Lions.

Eurobest hålls i år i Lissabon.

Uppdaterat: I en tidigare version av artikeln skrev vi att DDB skulle få ett Grand prix i kategorin Integrerat för kampanjen The winter adjusted offer. Det stämmer alltså inte, kategorin var Utomhus.

<iframe width="468" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ku9ELQlrmHA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Martin Schori

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.