Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Google väljer Prime

Publicerad: 18 Maj 2015, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Efter en pitch har Prime PR vunnit prestigeuppdraget för Google.


Ämnen i artikeln:

PrimeGoogle

Svenska Google har sökt efter en ny svensk pr-byrå. Nu kan Dagens Media berätta att uppdraget, efter en pitch, har gått till Prime.

– Vi träffade en rad kompetenta och duktiga byråer men till slut föll beslutet på Prime. De visade en bra spetskompetens och kreativitet i teamet men även en bredd som vi tror att vi kan vara betjänta av. Det känns väldigt kul och spännande att inleda det här samarbetet, säger Gustaf Brusewitz, kommunikationsansvsarig på Google, till Dagens Media och fortsätter:

– Det har hänt mycket i vårt landskap och nu kommer Prime att hjälpa oss med att bistå oss i det dagliga arbetet men också att agera som support och bollplank i ett klassiskt byråsamarbete.

Dagens Media kunde i april i år berätta att Google gett sig ut på jakt efter en ny pr-byrå, efter att samarbetet med Grayling hade avslutats.

– Vi har jobbat med dem i fem år och blev inbjudna att delta men valde att tacka nej till den efter interna diskussioner, sade Pia Grahn, vd på Grayling, till Dagens Media.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PrimeGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.