Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Godisuppstickare väljer MEC

Nick's är en godistillverkare som ogillar socker. När företaget för första gången anlitar en mediebyrå blir valet MEC.

Mathias Asplund


Publicerad: 09 Mars 2017, 13:28
Uppdaterad: 08 Mars 2018, 08:30

Ämnen i artikeln:

MEC

Foto: Nick's

Nick's tillverkar godsaker som är både socker- och glutenfria. Nu är planen att växla upp för att ta varumärket till nästa nivå och en del i det är att för första gången anlita en mediebyrå.

Nu står det klart att det blir MEC som får uppdraget.

– Fantastiskt roligt. Produkterna ligger extremt rätt i tiden, med tanke de pågående debatter om både socker och gluten och dess påverkan på kroppen, säger Sahra Talén, kundansvarig på MEC i ett pressmeddelande.

Slipandet på en mediestrategi är igång med målet att bygga varumärket och få fler att smaka på produkterna.

– Det känns inspirerande att få det här förtroendet, att bidra till den uppväxling som Nick's ska göra, säger Sahra Talén.

Ämnen i artikeln:

MEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.