Godisuppstickare väljer MEC

2017-03-09 14:28  
Foto: Nick's

Nick's är en godistillverkare som ogillar socker. När företaget för första gången anlitar en mediebyrå blir valet MEC.

Nick’s tillverkar godsaker som är både socker- och glutenfria. Nu är planen att växla upp för att ta varumärket till nästa nivå och en del i det är att för första gången anlita en en mediebyrå.

Nu står det klart att det blir MEC som får uppdraget.

– Fantastiskt roligt. Produkterna ligger extremt rätt i tiden, med tanke de pågående debatter om både socker och gluten och dess påverkan på kroppen, säger Sahra Talén, kundansvarig på MEC i ett pressmeddelande.

Slipandet på en mediestrategi är igång med målet att bygga varumärket och få fler att smaka på produkterna.

– Det känns inspirerande att få det här förtroendet, att bidra till den uppväxling som Nick’s ska göra, säger Sahra Talén.

Mathias Asplund

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt