Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Godisuppstickare väljer MEC

Publicerad: 9 Mars 2017, 13:28
Uppdaterad: 8 Mars 2018, 08:30

Foto: Nick's

Nick's är en godistillverkare som ogillar socker. När företaget för första gången anlitar en mediebyrå blir valet MEC.


Ämnen i artikeln:

MEC

Nick's tillverkar godsaker som är både socker- och glutenfria. Nu är planen att växla upp för att ta varumärket till nästa nivå och en del i det är att för första gången anlita en mediebyrå.

Nu står det klart att det blir MEC som får uppdraget.

– Fantastiskt roligt. Produkterna ligger extremt rätt i tiden, med tanke de pågående debatter om både socker och gluten och dess påverkan på kroppen, säger Sahra Talén, kundansvarig på MEC i ett pressmeddelande.

Slipandet på en mediestrategi är igång med målet att bygga varumärket och få fler att smaka på produkterna.

– Det känns inspirerande att få det här förtroendet, att bidra till den uppväxling som Nick's ska göra, säger Sahra Talén.

Mathias Asplund


Ämnen i artikeln:

MEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev