Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Globalt uppdrag till B-Reel

Publicerad: 12 april 2016, 12:04
Uppdaterad: 21 april 2016, 11:54

Svenska B-Reel får in ett nytt internationellt uppdrag.

Ämnen i artikeln:

B-Reel

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Stockholmskontoret utgör hub när B-Reel tar sig an danska B&O Play, ett varumärke under Bang & Olufsen.

B-Reel ska hantera kommande produktlanseringar och ska enligt ett pressmeddelande ”skapa en berättelse kring varumärket som speglar de progressiva produkterna".

B-Reels första uppdrag är en global lansering som ska lanseras nu i april. Målgrupp är ”kvalitets- och designfokuserade musikälskare”.

– Det var viktigt för oss att anlita en byrå som ligger i framkant när det gäller att anknyta till en modern publik med hjälp av kraftfull storytelling. Vi valde B-Reel eftersom byrån förstår hur man bygger en stark berättelse kring vårt varumärke och produkter, och för att de utmärker sig i alltifrån koncept till produktion, säger Anette Bartholdy, global marknadschef för B&O Play, i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev