Byråer
Globalt telekombolag väljer Hilanders
Publicerad: 7 februari 2012, 14:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
Telia Sonera International Carrier vill in på nya marknader och väljer reklambyrån Hilanders för sin globala kommunikation.
Ämnen i artikeln:
HilandersHW
Henrik Widell
Telia Sonera International Carriers nät och tjänster används av flera av de ledande internetaktörerna. Bolaget är marknadsledande i Europa där de förser mer än 85 procent av europeiska bredbandsleverantörer med internetuppkoppling.
När företaget nu sneglar på nya marknader vänder de sig till Hilanders för att sköta kommunikationen.
– I den här nya tiden när allt blir uppkopplat och allt fler affärsprocesser flyttar ut på nätet är de en enormt viktig aktör men samtidigt lite av en doldis. För oss är det här ett drömuppdrag, säger Rickard Bäcklin, byråledare på Hilanders.
Hur är uppdraget formulerat?
– Att förtydliga bolaget, vilka de är och vad de gör, främst mot nya målgrupper och geografiska marknader, till exempel USA.
Hur stort är uppdraget för er?
– Ungefär 50 procent av allt det vi gör syns utanför Sveriges gränser men jag skulle säga att det här är ett ganska normalt uppdrag för oss. Men i avseende vad vi kan tillföra i kompetens och vad vi har möjlighet att göra, så är det en väldigt viktig kund.
Sara Lindholm, marknadsdirektör på Telia Sonera International Carrier säger i ett pressmeddelande om varför valet föll på Hilanders:
– Vi behöver en byrå med djup insikt om branschen och våra målgrupper. En partner som har erfarenheten att implementera starka B2B-koncept på en global marknad. Alla dessa bitar hittade vi hos Hilanders. Dessutom visade de ett brinnande intresse och engagemang för vår verksamhet och våra utmaningar.
Arbetsgrupp Hilanders:
Rickard Bäcklin, kundansvarig
Johan Maack, Projektledare
Niklas Gustafsson, Copywriter
Bertil Timan, Art Director
Olle Hellström, grafisk form
Cajsa Westrup, Produktionsledning