Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Globalt telekombolag väljer Hilanders

Telia Sonera International Carrier vill in på nya marknader och väljer reklambyrån Hilanders för sin globala kommunikation.

Henrik Widell


Publicerad: 07 Februari 2012, 14:02
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:33

Ämnen i artikeln:

Hilanders

Telia Sonera International Carriers nät och tjänster används av flera av de ledande internetaktörerna. Bolaget är marknadsledande i Europa där de förser mer än 85 procent av europeiska bredbandsleverantörer med internetuppkoppling.

När företaget nu sneglar på nya marknader vänder de sig till Hilanders för att sköta kommunikationen.

– I den här nya tiden när allt blir uppkopplat och allt fler affärsprocesser flyttar ut på nätet är de en enormt viktig aktör men samtidigt lite av en doldis. För oss är det här ett drömuppdrag, säger Rickard Bäcklin, byråledare på Hilanders.

Hur är uppdraget formulerat?

– Att förtydliga bolaget, vilka de är och vad de gör, främst mot nya målgrupper och geografiska marknader, till exempel USA.

Hur stort är uppdraget för er?

– Ungefär 50 procent av allt det vi gör syns utanför Sveriges gränser men jag skulle säga att det här är ett ganska normalt uppdrag för oss. Men i avseende vad vi kan tillföra i kompetens och vad vi har möjlighet att göra, så är det en väldigt viktig kund.

Sara Lindholm, marknadsdirektör på Telia Sonera International Carrier säger i ett pressmeddelande om varför valet föll på Hilanders:

– Vi behöver en byrå med djup insikt om branschen och våra målgrupper. En partner som har erfarenheten att implementera starka B2B-koncept på en global marknad. Alla dessa bitar hittade vi hos Hilanders. Dessutom visade de ett brinnande intresse och engagemang för vår verksamhet och våra utmaningar.

Arbetsgrupp Hilanders:

Rickard Bäcklin, kundansvarig

Johan Maack, Projektledare

Niklas Gustafsson, Copywriter

Bertil Timan, Art Director

Olle Hellström, grafisk form

Cajsa Westrup, Produktionsledning

Ämnen i artikeln:

Hilanders

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.