Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Gayvänligt flyg möter säkert sex

Publicerad: 14 Augusti 2013, 05:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Le Bureau och Pool blir det sista paret som slåss om en plats i DN Reklamkupfinalen.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenLe BureauPool

I dag tävlar Le Bureau med sin annons för kunden Smittskyddsintitutet mot Pool och KLM.

Le Bureau har under sommaren slagit ut både Valentin & Byhr, Garbergs och Åkestam Holst.

Så här säger de om sin annons:

– Allt fler tar könssjukdomar med sig hem från resan. Därför vill vi – i klassiskt resebyråmanér – önska en skön semester. Och samtidigt påminna om att kondom är frihet.

Pools annons för holländska flygbolaget KLM åkte först ur tävlingen i matchen mot Ingo, men kom tillbaka igen via Andra chansen och slog ut både CP+B och och Perfect Fools.

Så här säger de som sin annons:

– KLM har sedanurminnes tider varit ett väldigt liberalt flygbolag och gör kontinuerligt insatser för Priderörelsen. I år sponsrar de Stockholm Gay Life Award, och flyger till i princip alla Pridefestivaler jorden runt. Det ville vi belysa, med glimten i ögat genom vår annons.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenLe BureauPool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.