Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 April 2012, 18:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25
Garbergs och NK tar hem guldet i kategorin Integrerat.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012Den vinnande kampanjen har namnet ”Blivande klassiker”. I kampanjen lät Garbergs klassiska NK-varor möta dagens produkter som utsågs till framtidens klassiker.
Motiveringen till vinsten lyder:
”Hur attraherar man en yngre, medveten publik utan att samtidigt stöta bort en äldre, lojal målgrupp? Hur förvaltar man ett ärevördigt gammalt varumärke utan att det blir dammigt? Jo, i skärningspunkten mellan det som intresserar och attraherar bägge parter; ursprung, kvalitet och värde. När de äldre får glädjen att plocka fram dyrgriparna ur garderoben och de yngre får tillfredsställa sin jakt på det åtråvärda då spelar det stora varuhuset med alla rätta kort på handen. Grattis NK och Garbergs till en klassiker!”
Silver i kategorin går till Forsman & Bodenfors ”Mage” för Apoteket, samt byråns ”Plötsligt händer det. På riktigt” för Triss. Dessutom går ett silver till Volontaire och kampanjen ”Björn <3 John” för Björn Borg.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012