Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Garbergs vinnare i Integrerat

Publicerad: 17 April 2012, 18:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Garbergs och NK tar hem guldet i kategorin Integrerat.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Den vinnande kampanjen har namnet ”Blivande klassiker”. I kampanjen lät Garbergs klassiska NK-varor möta dagens produkter som utsågs till framtidens klassiker.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Hur attraherar man en yngre, medveten publik utan att samtidigt stöta bort en äldre, lojal målgrupp?  Hur förvaltar man ett ärevördigt gammalt varumärke utan att det blir dammigt? Jo, i skärningspunkten mellan det som intresserar och attraherar bägge parter; ursprung, kvalitet och värde. När de äldre får glädjen att plocka fram dyrgriparna ur garderoben och de yngre får tillfredsställa sin jakt på det åtråvärda då spelar det stora varuhuset med alla rätta kort på handen. Grattis NK och Garbergs till en klassiker!”

Silver i kategorin går till Forsman & Bodenfors ”Mage” för Apoteket, samt byråns ”Plötsligt händer det. På riktigt” för Triss. Dessutom går ett silver till Volontaire och kampanjen ”Björn <3 John” för Björn Borg.

Arbetsgrupp "Blivande klassiker"

AD-assistent Josephine Fahlstedt Art Director Johan Wilde, Lotta Mårlind, Malin von Werder Copywriter Johanna Reis, Nina Åkestam, Rebecka Osvald,Sandra Beijer Creative Director Petter Ödeen Formgivare Beatrice Sztanska Fotograf Marcus Ohlsson/LundLund Kundansvarig Camilla Wallander, Karin Högman Produktionsledare Elisabeth Philipson, Cilla Beckeström Produktionsledare assistent Anna Alfonzetti Projektledare Jan Lindforss Installation LOOK Casting Marcus Petterson/LinkDetails Stylist Karin Smeds/LinkDetails Fotoproducent  Helena Modin Blomberg/Miine Retusch Linjepunkt Mediebyrå Scream PR-byrå Ibeyo Studio

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.