Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Garbergs startar nattklubb för kreativitet under Almedalen

G-klubben ska under Almedalen ta fram lösningar för att öka entreprenörskapet i Stockholms ytterområden.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Juni 2018, 06:33
Uppdaterad: 26 Juni 2018, 06:58

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Garbergs anordnar kreativ klubb tillsammans med Gather. Foto: M.Najeb Albakar

Reklambyrån Garbergs och innovationsfestivalen Gather går samman under Almedalen och anordnar G-klubben.

Syftet med klubben är att skapa en mötesplats för kreativitet och samhällsfrågor i en nattklubbsmiljö. Idén bygger på de båda aktörernas tro på kreativitet som den drivande kraften för samhällsutveckling.

Under klubbkvällen mellan den 3 och 4 juli kommer även den sociala designbyrån Tankeapoteket hålla en innovationsworkshop under temat "Hur ökar vi entreprenörskapet i Stockholms ytterområden?". Temat har arbetats fram av Invest Stockholm.

Bland bar, dansgolv och DJ-bås kommer stationer placeras ut, så kallade "Night labs", där besökarna uppmuntras till att komma med sina perspektiv och infallsvinklar på temat. Under kvällen kommer även experter och opinionsbildare delta i en specialutformad workshop.

Målet med kvällen är att utveckla ett antal prototyper som ska testas tillsammans med målgruppen under Gathers festival i september.

– Entreprenörskap är ett viktigt verktyg för integration. Vi är stolta över att få bidra till ett sånt viktigt ämne. Vi ser G-klubben som ett unikt tillfälle att med hjälp av kreativitet hitta lösningar som inte andvänts tidigare. Tillsammans kan vi använda våra erfarenheter och vår idékraft till att skapa en bättre stad, säger Joakim Landin vd på Garbergs, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.