Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Garbergs ska vidareutveckla konceptet "Stockholm – The Capital of Scandinavia"

Stockholm Business Region har valt Garbergs som ny reklambyrå.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Mars 2017, 10:15
Uppdaterad: 06 Mars 2017, 15:20

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Foto: Henrik Trygg

I september 2016 gick Stockholm Business Region ut i en upphandling för kommunikations- och reklamtjänster.

Efter en gedigen upphandlingsprocess har valet fallit på Garbergs som ny reklambyrå, som därmed ska hjälpa Stockholm Business Region att vidareutveckla positioneringen av "Stockholm – The Capital of Scandinavia" i världen.

– I en värld som just nu på olika håll väljer att exkludera eller inkludera är vi stolta att få bidra till att berätta för världen att Stockholm är det senare. En plats för samarbete, tolerans, acceptans och möjligheter både för företag och individer. Vi bor här, vi verkar här och det ska det bli kul att tillsammans med Stockholm Business Region få kavla upp ärmarna och visa världen vad de eventuellt har missat, säger Joakim Landin, vd på Garbergs, i ett pressmeddelande.

– Arbetet med "Stockholm – the Capital of Scandinavia" har haft en stor bidragande effekt i den attraktionskraft som Stockholm har idag. Vi ser fram emot att tillsammans med Garbergs ta nästa steg på resan, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region.

Stockholm Business Region har till uppgift att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Målet är att göra Stockholm till Europas ledande hållbara tillväxtregion, vilket ska uppnås genom marknads- och pr-aktiviteter på utvalda marknader i Europa, USA och Asien.

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.