Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Garbergs första Hemköp-kampanj

Publicerad: 7 Maj 2012, 03:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

I dag går Garbergs första kampanj för dagligvarukedjan Hemköp upp i print och utomhus. Ordet ”hem” står i centrum för kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

HemköpGarbergs

Hemköp bytte reklambyrå från Locomotiv till Garbergs, som nu har tagit fram ett reklammanér som bygger på olika varianter av ordet ”hem”, som hemlagat, hemkunskap och hemlängtan.

– Syftet med kampanjen är att förmedla den varma känsla man får av ordet hem, som ju utgör hälften av vårt namn. Hemmet är ju som bekant vår borg och något som de flesta av oss har en varm relation till, säger Patrik Hjert, marknadschef på Hemköp.

Payoffen för det nya manéret är ”Det bästa med att handla är att komma hem”.

– Vi vågar säga hur det faktiskt är. Man kan gå och botanisera i affären och välja i delikatessdisken men det bästa med att handla är ju ändå att komma hem.

Anna Frick, projektledare på Garbergs säger om tanken bakom manéret:

– Undersökningar visar att skäl som tidsbrist, bensinpriset och miljöpåverkan gör att man börjar ifrågasätta att åka långt bort och storhandla och att genomtänkta, mer hemnära inköp inte behöver bli dyrare i slutändan.

Kampanjen, som startar i dag, kommer att gå i print och utomhus.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Hemköp

Ansvarig: Patrik Hjert, marknadschef   

Reklambyrå: Garbergs

Projektledare: Anna Frick

Produktionsledare: Anna Ohlsson

Copywriter: Jöns Helsing och Johan van der Schoot

AD: Malin von Werder, Lotta Dolling  

Formgivare: Jessica Carenfelt

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

HemköpGarbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.