söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Garbergs backar 11 procent

Publicerad: 3 augusti 2010, 08:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Reklambyrån Garbergs föll med 11 procent under krisåret 2009.

Ämnen i artikeln:

Garbergs

MS

Martin Schori


Inte heller Garbergs gick helskinnad ur krisen. Förra året tappade byrån 11 procent – eller runt 7 miljoner kronor - i byråintäkt, och stannade på dryga 52 miljoner kronor.

Rörelseresultatet sjönk från 15,8 till 12,0 miljoner.

Garbergs påpekar i bokslutet att konjunkturnedgången ledde till att många kunder drog i handbromsen.

”Trots detta blev resultatet tillfredsställande”, skriver man i bokslutet.

Om 2010 skriver Garbergs:

”Den framtida utvecklingen ser dock positiv ut då kommunikationsinvesteringarna hos befintliga kunder förväntas öka samt att Garbergs fick ett antal nya kunder under föregående år”.

Ett orosmoln är dock att byrån tappade kunden Telenor tidigare i år.

Garbergs, med 38 anställda, väljer samtidigt att dela ut 8,1 miljoner kronor till moderbolaget Majope AB.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev