Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 juni 2015, 05:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57
Reklambyrån Ingo har fyra nomineringar i Direct.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsAv totalt fem nomineringar i kategorin Direct kommer fyra stycken från reklambyrån Ingo. Byrån har en nominering för Situation Stockholm och tre nomineringar för Lidl-kampanjen ”Bosses mjölk”.
I kampanjen döptes bland annat Lidls mjölk efter privatpersonen Bosse Elfgren som efter att ha klagat på kedjans mjölk fick stå i centrum för kampanjen. Syftet var att berätta att Lidls mjölk är svensk.
Totalt är 277 bidrag nominerade i Direct.
Samtliga svenska nomineringar
Ingo ”The Unwanted” Situation Stockholm
Åkestam Holst ”Snöräddarna” Audi
Ingo ”Bosses mjölk” Lidl (3 nomineringar)
Kolla in ALLA nomineringar i dokumentet här uppe till höger.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions