Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fyrfaldig chans för Ingo

Publicerad: 22 juni 2015, 05:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Reklambyrån Ingo har fyra nomineringar i Direct.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Av totalt fem nomineringar i kategorin Direct kommer fyra stycken från reklambyrån Ingo. Byrån har en nominering för Situation Stockholm och tre nomineringar för Lidl-kampanjen ”Bosses mjölk”.

I kampanjen döptes bland annat Lidls mjölk efter privatpersonen Bosse Elfgren som efter att ha klagat på kedjans mjölk fick stå i centrum för kampanjen. Syftet var att berätta att Lidls mjölk är svensk.

Totalt är 277 bidrag nominerade i Direct.

 

Samtliga svenska nomineringar

Ingo ”The Unwanted” Situation Stockholm

Åkestam Holst ”Snöräddarna” Audi

Ingo ”Bosses mjölk” Lidl (3 nomineringar)

Kolla in ALLA nomineringar i dokumentet här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev