Fyra vinstchanser i Direct

2018-06-20 09:43  

CANNES LIONS 2018. De svenska byråerna får fyra bidrag på shortlist i Direct.

Åkestam Holst får ytterligare tre vinstchanser i Cannes Lions. I kategorin Direct har byrån två nomineringar för Ikeas kissannons, samt ytterligare en nominering för Ikea.

Abby Priest får också in ett bidrag på shortlist – ”The Original Brushes of Edvard Munch” för Adobe.

Totalt är 234 bidrag nominerade i Direct.

Svenska nomineringar i Direct

Ikea Pee Ad/ Ikea/ Åkestam Holst (Carat) – 2 nomineringar

Irresistibly Pointless Trueview Ads/ Ikea/ Åkestam Holst (Carat)

The Original Brushes of Edvard Munch/ Adobe/ Abby Priest

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt