Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Fyra vinstchanser för Åkestam i Promo

Publicerad: 18 Juni 2017, 09:42
Uppdaterad: 19 Juni 2017, 07:06

Åkestam Holsts "Ikea Retail Therapy".

CANNES LIONS 2017. Åkestam Holst har fyra av de sju svenska nomineringarna i Promo & Activation.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Åkestam Holst får inte mindre än tre nomineringar för sin prisbelönta ”Ikea Retail Therapy”. Byrån får ytterligare en nominering för IM:s ”The Humanium Metal Initiative”, som även Great Works varit inblandade i, och som tidigare i år belönades med en gul penna i D&AD.

Av de totalt 321 bidragen på shortlist i Promo & Activation står svenska byråer bakom sju.

Men det finns även ett halvsvenskt bidrag på shortlist. Den norska byrån Pol har tre nomineringar för Audis "The Enter Sandbox VR Experience", som även svenska Mediamonks varit inblandade i.

Alla svenska nomineringar i Promo & Activation

”Ikea Retail Therapy”/ Ikea/ Åkestam Holst (MEC) (3 nomineringar)

“The Humanium Metal Initiative”/ IM/ Åkestam Holst (Great Works)

“Read to Unlock”/ Berättarministeriet/ King (BBH/ Naf)

“The Scania Clock”/ Scania/ TBWA (B-Reel)

“Ikea Responds to Balenciaga”/ Ikea/ Acne (Ikea Malmö)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.