Fyra vinstchanser för Åkestam i Promo

2017-06-18 11:42  
Åkestam Holsts "Ikea Retail Therapy".

CANNES LIONS 2017. Åkestam Holst har fyra av de sju svenska nomineringarna i Promo & Activation.

Åkestam Holst får inte mindre än tre nomineringar för sin prisbelönta ”Ikea Retail Therapy”. Byrån får ytterligare en nominering för IM:s ”The Humanium Metal Initiative”, som även Great Works varit inblandade i, och som tidigare i år belönades med en gul penna i D&AD.

Av de totalt 321 bidragen på shortlist i Promo & Activation står svenska byråer bakom sju.

Men det finns även ett halvsvenskt bidrag på shortlist. Den norska byrån Pol har tre nomineringar för Audis "The Enter Sandbox VR Experience", som även svenska Mediamonks varit inblandade i.

Alla svenska nomineringar i Promo & Activation

”Ikea Retail Therapy”/ Ikea/ Åkestam Holst (MEC) (3 nomineringar)

“The Humanium Metal Initiative”/ IM/ Åkestam Holst (Great Works)

“Read to Unlock”/ Berättarministeriet/ King (BBH/ Naf)

“The Scania Clock”/ Scania/ TBWA (B-Reel)

“Ikea Responds to Balenciaga”/ Ikea/ Acne (Ikea Malmö)

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt