Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fyra nya medarbetare till ANR BBDO

Publicerad: 19 April 2016, 14:26
Uppdaterad: 19 April 2016, 14:30

ANR BBDO tar in medarbetare från Be On och Honesty men söker fortfarande efter fler personer.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

BBDO:s kontor i Stockholm har idag 25 medarbetare. Globalt arbetar ANR BBDO med kunder som Unionen, Mercedes-Benz och Arla.Dagens Media skrev i augusti förra året om ANR BDDO:s ökade vinst vilket ledde till att man då nyanställde fem personer.

Nu värvar man fyra nya medarbetare.

Jenny Canborn, PR-specialist kommer senast från Be On och var bland annat inblandad i spridningen av viralsuccérna " The Epic Split" för Volvo Lastvagnar och " Like a Swede" för TCO.

Art Directorn Gisela Andersson kommer närmast från Honesty där hon bland annat har jobbat med Alvedon, Halebop, Scandic och Viaplay. Gisela har sedan tidigare en dubbelexamen från Berghs i Operativ projektledning och Art direction.

ANR BBDO har även anställt copywritern Urban Wirdheim. Urban tog examen från Berghs 2015 och började frilansa direkt efter skolan med en rad kunder, bland annat AMF Fastigheter.

Designteamet stärks upp med grafiska designern och orginalaren Christoffer Widell. Christoffer har under de senaste åren frilansat hos en mängd byråer och jobbat med varumärken som Mood Stockholm, Scania och If försäkringar.

– Det är avgörande för vår utveckling att kunna rekrytera rätt personer. Vi är jättenöjda med dessa handplockade talanger som alla besitter någonting som vi tycker är spännande och unikt, säger Pontus Karlsson, vd på ANR BBDO i ett pressmeddelande.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.