Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fyra nya kunder till Garbergs Project

Publicerad: 28 april 2016, 10:11
Uppdaterad: 28 april 2016, 12:40

Designbyrån Garbergs Project har knutit till sig fyra nya kunder.

Ämnen i artikeln:

Garbergs Project

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


De nya uppdragen är: Fontana (strategi och varumärkesarbete), Björn Axén (design), Lohmanders (design och konceptarbete) och Akademibokhandeln (koncept och kampanjer).

– Med Akademibokhandeln har vi ett löpande samarbete. En spännande kund. Med Björn Axén vann vi upphandlingen mot tre andra byråer. Där ska vi ansvara för förpackningsdesignen och kommunikationskonceptet nu när de ska expandera varumärket i Europa. Vi samarbetar nära med marknadschef Anna Berndt och vd Johan Hellström, säger Garbergs Projects vd Åsa Berg till Dagens Media.

Garbergs Project har under åren arbetat med flera kända varumärken som Björn Borg och Coop. På årets guldäggsgala kammade man hem sitt första guldägg i kategorin Förpackningsdesign med handvirkade etiketter för Robert Rudinskis fruktbrännvin.

– Det var otroligt roligt. Vi på Garbergs Project har ju bara funnits i fyra år så det är kul att få ett erkännande. Det mesta inom sprit och förpackningsdesign är redan gjort så det krävs något utöver det vanliga och det lyckades vi med, säger Åsa Berg.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev