Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fyra kunder väljer Trigger

Publicerad: 15 Maj 2017, 12:28
Uppdaterad: 15 Maj 2017, 12:28

Dora Streiffert och Erik Wallin från Trigger Stockholm. Foto: Pressbild/Trigger Stockholm

Norska byrån Triggers svenska gren i Stockholm har fått fyra nya kunder.


Ämnen i artikeln:

SPP

De nya kunderna är pensionsbolaget SPP, svenska startupen Matspar som jämför matvarupriser på nätet, rekryteringsföretaget Mercuri urval och nordiska startupen Hudya.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med våra kunder. Mixen av stora internationella företag och innovativa startups är något vi tycker är särskilt kul på många sätt. Spännande är också bredden i flera av uppdragen, där vi tar det helhetsperspektiv kring affären och varumärket som vi tror krävs för att på riktigt kunna stärka en verksamhet på lång sikt, säger Dora Streiffert, vd för Trigger Stockholm, i en kommentar.

Trigger Stockholm ska ta fram en contentstrategi för SPP:s hållbarhetsfokus och de har fått det internationella uppdraget att stärka Mercuri urvals position i samband med företagets 50-årsjubileum.

–  Under det kommande året arbetar vi bland annat med att tydliggöra och stärka Mercuri urvals profil globalt och på våra lokala marknader. Med Trigger Stockholms förståelse för både kommunikation och affär kommer de spela en väldigt viktig roll i det arbetet, säger Moa Wennlöf, chef för innehåll och intern kommunikation på Mercuri urval.

Hudya valde byrå efter en pitchprocess. Uppdraget består bland annat av affärsutveckling, produktutveckling och positionering av varumärket. Startupen ska via en digital plattform tillsammans med sina kunder utveckla tjänster inom bland annat el, telefoni och försäkring, med transparenta prismodeller och schyssta villkor.

Nu ska fler rådgivare rekryteras till Stockholmskontoret.

– Vi arbetar tätt med våra kollegor i Oslo, och det händer väldigt mycket på Trigger just nu. Vi är i full färd med att ytterligare stärka vårt team i Stockholm, och kommer inom kort även utöka vårt erbjudande med nya affärsområden och tjänster, säger Dora Streiffert.

Mathias Asplund

Ämnen i artikeln:

SPP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.