Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Futurniture får förnyat förtroende hos AP7

Publicerad: 28 April 2014, 05:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Sjunde AP-fonden väljer Futurniture som reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Futurniture

Futurniture har tidigare arbetat med AP7 kring deras kampanj för soffliggarfonden AP7 Såfa, som lanserades 2013.

Nu väljer AP7 Futurniture som ny reklambyrå efter en pitch där 17 byråer deltog.

–  Futurniture var överlägsna gällande strategi och kreativitet i det fiktiva uppdraget som var en del av urvalsprocessen och vi är mycket glada över att inleda ett nytt samarbete. Futurniture blir vår strategiska kommunikationsbyrå, säger Louise Svensson, kommunikationsstrateg på AP7, i ett pressmeddelande.

Avtalet löper över flera år och Futurniture har redan börjat arbeta med Sjunde AP-fondens nya kommunikationsplattform samt strategi.

Arbetsgrupp Futurniture:

Anja Hodann, projektledare

Fredrik Nilsson, AD

Jenny Gromark Wennberg, copywriter och strateg

Johanna Ridemar, produktionsledare

Dan Grettve, strateg

Calle Björfäll, medierådgivare på Manolito

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Futurniture

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.