Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Fryshuset väljer MEC

Publicerad: 12 Oktober 2012, 09:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Fryshuset väljer MEC som mediebyrå för att bli bättre på digitala och sociala medier.


Samarbetet innefattar med medierådgivning, men även workshops kring sociala medier.

MEC kommer att hålla kundseminarium i Fryshusets lokaler. En gemensam workshop kring sociala medier är redan inplanerad.

– Fryshuset känner att de vill bli bättre på att förstå medier och utnyttja sina egna kanaler, säger Johnny Lindqvist, kundansvarig och chef för MEC Intaraction.

Han tror att det är första gången Fryshuset tecknar avtalet med en mediebyrå. Samarbetet initierades vid Sime Nonprofit förra året.

– Det är fantastiskt kul för MEC att få samarbeta med Fryshuset, och hjälpa dem att göra saker för ungdomar, säger Johnny Lindqvist, som själv är engagerad i ungdomsfrågor och tidigare jobbade på Friends.

Enligt honom är uppdraget så "pro bono som det kan vara".

– Det mesta vi gör tar vi inte betalt för eftersom vi tror att vi får andra former av utbyten av att jobba med Fryshuset, och vi får tillgång till deras lokaler. Men vi kan inte ge bort medieutrymme.

Arbetsgrupp MEC

Johnny Lindqvist – Director MEC Interaction och kundansvarig

Sandra Grosse – Social Media Executive

Joel Nyren – Digital Strategist

Brita Bülow – Printrådgivare

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.