Byråer
Fritidsresor jagar reklambyrå
Publicerad: 14 februari 2012, 22:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:25
Nyligen valde Fritidsresor att avsluta sitt samarbete med Scholz & Friends. För Dagens Media berättar informationschefen Lottie Knutson om charterbolagets planer för framtiden.
Ämnen i artikeln:
FritidsresorDT
Dante Thomsen
När Fritidsresor bröt med Scholz & Friends var det efter charterbolagets hyllade kampanj med danske skådespelaren Mads Mikkelsen, som fick försäljningen som kallades för Mads-effekten.
Marknadsdirektören Anna Berndt ville inte gå ut i en pitch utan istället handplocka ett team med olika kreatörer.
Men, nu säger informationschefen Lottie Knutson att det inte blir aktuellt:
– Vi har helt enkelt inte de interna resurser som krävs för lösare konstellationer av konsulter.
Fritidsresor har haft möten med flera reklambyråer.
– Vi träffar dem utifrån noga fastställda behovskriterier. Därefter smalnar processen ned till två till tre byråer.
Enligt Lottie Knutson kommer inte heller varumärkesarbetet att påverkas av att Scholz & Friends nu är ute ur spelet.
– Sedan tre år tillbaka jobbar vi med en tydlig plattform och onlineinriktning som även i fortsättningen kommer att vara basen för vår kommunikation.
Fritidsresor kommer även i fortsättningen att arbeta med reklamplattformen ”Dagarna du minns”.
Reklambyrå: Ingen i dagsläget.
Mediebyrå:Carat
Reklaminvesteringar 2011: 110,2 miljoner kronor brutto.