Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Fritidsresor jagar reklambyrå

Nyligen valde Fritidsresor att avsluta sitt samarbete med Scholz & Friends. För Dagens Media berättar informationschefen Lottie Knutson om charterbolagets planer för framtiden.

Dante Thomsen


Publicerad: 14 Februari 2012, 22:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:25

Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

När Fritidsresor bröt med Scholz & Friends var det efter charterbolagets hyllade kampanj med danske skådespelaren Mads Mikkelsen, som fick försäljningen som kallades för Mads-effekten.

Marknadsdirektören Anna Berndt ville inte gå ut i en pitch utan istället handplocka ett team med olika kreatörer.

Men, nu säger informationschefen Lottie Knutson att det inte blir aktuellt:

– Vi har helt enkelt inte de interna resurser som krävs för lösare konstellationer av konsulter.

Fritidsresor har haft möten med flera reklambyråer.

– Vi träffar dem utifrån noga fastställda behovskriterier. Där­efter smalnar processen ned till två till tre byråer.

Enligt Lottie Knutson kommer inte heller varumärkesarbetet att påverkas av att Scholz & Friends nu är ute ur spelet.

– Sedan tre år tillbaka jobbar vi med en tydlig plattform och onlineinriktning som även i fortsättningen kommer att vara basen för vår kommunikation.

Fritidsresor kommer även i fortsättningen att arbeta med reklamplattformen ”Dagarna du minns”.

Reklambyrå: Ingen i dagsläget.

Mediebyrå:Carat

Reklaminvesteringar 2011: 110,2 miljoner kronor brutto.

Ämnen i artikeln:

Fritidsresor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.