Friluftsfrämjandet väljer Stendahls

Det blir reklambyrån Stendahls som ska sköta Friluftsfrämjandets varumärkes- och kommunikationsfrågor.

Friluftsfrämjandet bildades 1892 med syftet att fler människor skulle komma utomhus och röra på sig och därmed bidra till folkhälsa och livsglädje.

Nu inleder organisationen ett samarbete med Stendahls, som innebär att reklambyrån både ska ta fram en varumärkesstrategi och en kommunikationsplattform. Uppdraget omfattar såväl intern som extern kommunikation.

– Vi har valt Stendahls som byråpartner då de har en både hög och bred kompetens som matchar våra behov inom varumärkesutveckling, kommunikation och digitala och sociala medier, säger Friluftsfrämjandets marknadschef Anna Rindefjell i ett pressmeddelande.

Uppdraget beskrivs av företrädare för Stendahls som "otroligt spännande".

Dante Thomsen

Publicerad 2013-02-19 08.20Uppdaterad 2015-12-06 13.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: